Budowa toru wrotkarskiego na ostatniej prostej

10-04-2017
|
Dodał: Sylwia Zaenger
Budowa toru wrotkarskiego na ostatniej prostej
źródło: UM Wrocław
Ekipy budujące tor wrotkarski w parku Tysiąclecia wylewają już betonową nawierzchnię na fragmencie przeznaczonym do jazdy szybkiej, wykańczają ogrodzenie i teren wokół obiektu. Jeśli aura pozwoli roboty mogą zakończyć się jeszcze w kwietniu.

Na powstającym w parku Tysiąclecia torze wrotkarskim w zeszłym tygodniu budowlańcy skrupulatnie wykorzystywali sprzyjającą aurę. W piątek zastaliśmy ekipę betonującą nawierzchnię wnętrza toru do jazdy szybkiej. Wylewali bardzo twardą mieszankę, która potem będzie polerowana specjalnymi maszynami, aby była perfekcyjnie gładka.

W zasadzie do zakończenia inwestycji pozostało ułożenie ostatniej warstwy nawierzchni asfaltowej na torze do maratonu wrotkarskiego, wykończenie ogrodzenia, no i nawierzchnia na torze do jazdy szybkiej – mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.
Ta ostania jest największym wyzwaniem ponieważ do jej ułożenia potrzeba jest temperatura podobna do tej z jaką mieliśmy do czynienia z piątek i sobotę, czyli co najmniej kilkanaście stopni Celsjusza.  - Jeśli aura będzie tak sprzyjała to jeszcze w kwietniu roboty na obiekcie zostaną ukończone – dodaje Marek Szempliński.

Powstają jednocześnie dwa tory

Przypomnijmy. Tor wrotkarski oprócz tego, że będzie służył mieszkańcom jest również miejscem gdzie latem zostaną rozegrane konkurencje The World Games 2017. W parku Tysiąclecia równocześnie powstaje tor do jazdy szybkiej i do maratonu wrotkarskiego. Długość całkowita pierwszego wynosi 218,85 m; długość trasy to 200 m, szerokość 6 m. Wokół toru zaprojektowano bariery ochronne o wysokości 1,2 m ponad poziom toru z wypełnieniem przeziernym odpornym na uderzenia oraz panelami odpornymi na wstrząsy o wysokości 20 cm, które będą zamontowane 2 cm nad powierzchnią toru. Nawierzchnia wnętrza toru zaprojektowana jest jako betonowa.

Drugi to tor do jazdy ulicznej. Ma długość całkowitą 620,61 m oraz 580 m długości. Szerokość toru zaprojektowano na 8 m. Na całej długości toru znajdują się trzy szykany, a najdłuższy odcinek prosty ma długość 108 m. Tor uliczny jest połączony dłuższym bokiem z torem do jazdy szybkiej pasem wolnej nawierzchni o szerokości 2,7 m, dzięki czemu jest możliwość stworzenia wspólnego systemu pomiaru na linii startu i mety.

Przebudowano również ulicę

Równocześnie za 3,4 mln zł prowadzona jest przebudowa ul. Sukielickiej. To droga, umożliwiająca dojazd do planowanych obiektów od ul. Rogowskiej. Poza jezdnią drogowcy zbudowali chodniki, miejsca do parkowania oraz stojaki rowerowe. Obie inwestycje mają być zrealizowane do końca pierwszego kwartału 2017 roku i są wstępem do dalszej rozbudowy terenów sportowo-rekreacyjnych w parku Tysiąclecia.

źródło: UM Wrocław

InWroc.pl InSilesia.pl Graviteo Encja.com inNews.pl